Årets första inlämning ♥️

Nu var det dags att fylla på till de små hjältarna ♥️så i onsdags packade jag bilen och åkte till Örebro där jag träffade Lisbeth.Det behövdes fyllas på med kläder och vi hade fått ihop 152 paket det va helt underbart att lämna det för det är det mesta vi lämnat så länge jag varit insamlingsansvarig ♥️







 Vi var flera stycken som sytt denna omgång av rädsla att glömma nån så nämner jag inga namn (slarvat bort min fusklapp med allas namn )men jag tackar er av hela mitt hjärta ♥️

Dags att fylla på

Det är dags att fylla på lite kläder,filtar,snuttefiltar och fleece overaller nu när det börjar bli lite kallt.I fredags tog vi en tur till Örebro och fyllde på lite ❤
Jag var i Örebro i Juli och fyllde på men glömde blogga så skäms lite 


Dags och fylla på kläder ❤

På skärtorsdagen packade jag bilen med 96 paket till de små hjältarna i Örebro ❤
Det behövdes fyllas på med kläder ,filtar ,snuttisar och denna gången lite sockar .
Vi är många som syr och tyvärr har jag förlagt lappen med alla namn så kommer inte namnge nån utan tackar alla som gör detta möjligt ❤
Lite bilder på paketen kommer såklart 








Inlämning

Imorgon ska jag åka till Örebro och lämna in lite kläder till de små hjältarna ♥️

Det var ett tag sen för här har vi varit sjuka men nu är vi friska .
Det har ju även hänt lite sen sist ,vi har varit med i tidningen Land ock Etc om vår insamling i Örebro och lite om vår underbara grupp på facebook -Prematurbarn.Kläder till barn på neonatalaavdelningar .
Har tyvärr rpkat radera lite kort men det kommer några och jag vill passa på att tacka alla som på olika sätt bidrar till insamlingen ♥️♥️

Här är ett bidrag från Sabine
Här är bidrag från Anna
Här är lite Chamilla sytt
Här är alla bidrag och jag har ju tyvärr tappat bort lapparna med namn på en del men det är ju några som stickat bidrag men jag o namn sen har bidrag från Viktoria och Annika också kommit ♥️

Skriv inläggstext 

Uppdatering

Blev lite strul med blogginlägget sist men här kommer en uppdatering ❤Namnet föll bort på förra inlägget men

dessa kommer från Sofia Axelsson 

Några filtar o mössor från Ninni ❤

Inlämning

Igår var jag till Örebro och lämnade 77 paket till de små hjältarna ❤

Jag träffade även en fotograf Pia som gjorde en intervju om nätverket och Örebros insamling ska bli spännande o få läsa .Intervjun kommer komma i tidningen Land .Efter inlämning och intervju så tog Lisbet o jag en fika .Lisbet är min kontakt på avdelning ❤

Dessa snuttisar och mössor har Annika Bergström sytt ❤

Åsa Palm har skickat dessa kläder ❤

Anna M har skickat dessa ❤

Här kommer lite ifrån Chamilla Engqvist ❤

Än en gång vill jag tacka alla som bidragit till insamlingen ,alla bidrag ser olika ut en del syr ,stickar,virkar eller skänker matrial tillsammans kan vi göra underverk ❤❤❤

Här kommer det lite bilder!

Melinda Waigel
 
Anna Mühlenbock
 
Sofia Bergenholtz
 
Annika Bergström
 
 
Chamilla Engqvist
 
Ingrid Blom Runnman
 
Linda Henriksson
 
Jag vill tacka alla som lämnat in underbara fina kläder och till er som bidragit med tyger mm.
 
Jag kan tyvärr inte lägga in all bilder utan detta är ett urval.

Tillbaka!

Hej!
Jag har inte kunnat blogga på ett tag på grund utav personliga skäl men nu börjar det rätta till sig igen så ska försöka blogga lite mer!

Vi lämnade kläder till insamlingen i Januari bilder kommer och imorgon är det dags igen!

Inlämning 2016-09-06

Annika och jag tog en dagstur till Örebro, för att lämna in allt underbart vi har fått och sytt!
Detta är ju min första inlämning som ansvarig, jag har ju sytt till flera insamlingar i några år men detta är ju en helt annan grej.
Här är några namn som har skänkt färdiga plagg sen är det ju många som skänker tyger och annat som går åt för att vi som syr ska kunna göra det, tillsammans kan vi göra mycket<3
Här kommer lite bilder ifrån den senaste insamlingen!
 
 
Anna Mühlenbock
 
Ingela Karlström
 
Linda Norrgård Parkstedt
 
Annika Bergström
 
 
Detta är ett Teamwork, Annika klipper ut och Chamilla syr!
 
Chamilla Engqvist
 
 
Ängla paket
 
 
 

Bidrag som kommit in

Här kommer ett bidrag från Nathalie Parker hon har klippt och jag har sytt det är teamwork
 
Sofia Israelssons bidrag
 
Sofia Falkeborn Petterssons bidrag
 
Susanne Janssons bidrag
 
Ninni Söderbergs bidrag
 
det kommer fler bilder på bidrag dels ifrån Annika Bergström och mig själv för mycket av det hänger på tork.
Tack till er som bidragit hittills.

Hej

Jag vill presentera mig lite eftersom jag tog över insamlingen för Örebro i mitten av maj efter Rebecca.
Jag heter Chamilla Engqvist är 42 år o bor i Forshaga,jag är gift o vi har fyra barn varav en är prematur. Jag jobbar som personlig assistent.
Detta är första gången jag någonsin bloggar så hoppas ni har överseende.

I dagsläget så har ska vi ha ha överlämning i slutet på augusti/början på september och det har börjat att komma in lite plagg o jag syr själv för fullt.

Sista bidraget för denna gång

Sista bidraget kommer från Sara Häller 


Tack så mycket! 

Idag kommer jag lämna in ett stort gäng med kläder till Neonatalen. 



Fler bidrag

Tack till Susanne Jansson för ditt bidrag till Örebros neo 
Tack Ann Åström för ditt bidrag till insamlingen! 



Fler bidrag

Det är fler som bidrar till inlämningen nu i slutet av mars. 

Tack Linda för ditt bidrag 


Tack Anna för ditt bidrag



Fler som bidragit

Vi säger tack även till Chamilla Engqvist och Beatrice Hobiger för deras bidrag till denna inlämning 








Inlämning igen

Nu är det dags för inlämning av ett gäng kläder i slutet av mars så tänkte uppdatera nu kommande veckor med vad jag får in till inlämningen. 

Börjar med att visa alla 30 bodysar som Carin Bergh sytt och skänkt. Jag har sen satt knappar i alla. 

Tack så mycket Carin för ditt bidrag



Inlämning

Hej igen
Det går ganska lång tid mellan inläggen här på sidan men det blir inlämning ungefär 3 gånger om året då jag får en hel del skickat till mig från underbara människor som vill bidra till de små. 
Här kommer senare inlämningens bidrag



Dessa filtar och hjärtan är änglapaket som de små änglarna som ej klarar sig får 😔













Stort tack till alla som varit med och bidragit.
Dessa plagg uppskattas otroligt mycket. 

Vill du också vara med och bidra med plagg eller tyg. Maila då mig på [email protected]

Önskar även God Jul 🎄🎅🏻

Wow vilken grupp

Ja som rubriken lyder så är medlemmarna i facebookgruppen "prematurbarn. Kläder till barn på neonatalavdelningar" helt fantastiska. 

Jag gjorde en inlämning innan sommaren nu i slutet av maj och i slutet av april vädjade jag om lite fler set då jag dittills endast fått en ca 10 set. 
Jag fick respons och flera som skrev de skulle skicka plagg. Fick paket lite då och då men insåg inte förrän det var dags att packa allt hur mycket jag fått! 

115 hela set 
3 set med body, mössa och filt 
3 bodys med mössa

Helt fanatiskt att folk vill vara med och bidra till de små liven som får en tuff start i livet 

Nedan följer bilder på plaggen som skänkts 

Tack till er alla! <3







En hel hög med set gjorda av Suzanne Olsson


Helen Lineruth 








Mitt bidrag (Rebecca Högberg) 

Mitt bidrag (Rebecca Högberg)

Camilla Engqvist


Chamilla Engqvist

Chamilla Engqvist (hälften av dessa)



Chamilla Engqvist
Chamilla Engqvist




Hela högen med allt som blev inlämnat ❤️❤️❤️

Nästa inlämning kommer bli senare i höst. Nu har de så de klarar sig rätt länge 😊👍🏻

Vill du vara med och bidra? Med färdigsydda plagg eller skänka tyg till någon sömmerska. Gå med i Facebookgruppen eller maila mig på [email protected]

Trevlig sommar ☀️
Rebecca 

Senaste inlämningen

I början på Februari lämnade jag in ett nytt gäng med kläder till Neo på USÖ. Det blev hela 34set med body/tröja+ byxa+ mössa alt. Heldress+mössa 




Här kommer bidragen i bilder

Dessa heldressar sydde jag själv till insamlingen 




Tack Helen Lineruth för ditt fantastiska bidrag 




Tack Henrietta Högberg för dina set



Tack Susanne Janssons mamma för de söta stickade mössorna



Tack Anna Kilén för de sydda mössorna


Personalen tackar så otroligt mycket för alla plagg de får in. De meddelar att föräldrarna blir så glada. 
Är du en förälder som haft barn på Neo i Örebro och vill bidra med en bild på erat mirakel iklädd plagg ni fått så maila mig gärna på [email protected] 
Hade varit väldigt kul att kunna visa upp lite bilder på små söta mirakel

Inlämningen i december

Dagen innan julafton blev det ett gäng kläder inlämnade till Neonatalen igen. 
Kläderna är så uppskattade av föräldrarna och personalen tycker att ni är så duktiga som syr. 





Tack till Camilla Ingeroth för de otroligt fina kläderna. Hon hade bland annat sytt ett gäng tomtemössor 




Tack även till Lina Marchall som bidrog med dessa fina pytteplagg

Vi hade även fått ett gäng Babyfiltar som elever i åk7 från Hasslarödsskolan från Osby sytt och skänk. 



Nästa inlämning kommer ske i början av februari då jag själv inte hann med att sy färdigt mina heldressar jag hade börjat på. Är ni intresserade av att bidra med sydda plagg eller skänka tyg/knappar så tveka inte att höra av er till mig på [email protected]


Inlämning i början av december

Håller på med en hel del heldressar som skall lämnas in på Neo i början av december. Om du vill vara med och bidra med plagg eller tyg så tveka inte att maila mig på [email protected]

En omgång inlämnad i slutet av augusti

Skulle ha skrivit om den senaste inlämningen tidigare men har dels varit på 2 veckor semester och sen med en 2 åring och en 3månaders här hemma så springer tiden iväg. Men nu så blir det äntligen av. 
Denna gång hade jag med mig en hel kasse med 4 set som jag packeterat ihop i små plastpåsar med ett visitkort på där det står lite info. Dels om vilken storlek det är och vad de innehåller och om adressen till bloggen och facebookgruppen. 
 
Under sista veckorna när jag gick och var höggravid och bara väntade på att vår lille son skulle titta ut så såg jag till att sy färdigt mitt bidrag till denna omgångens inlämning. Det blev 15st små set. 
 
 
 
Stor tack till Camilla Malm som skänkt dessa fina kläder till insamlingen
 
 
Tack även till Susanne Olsson för dessa fina pytteplagg
 
Tack Susanne Jansson för dessa söta set, de kommer värma små pytte bebisar.                                                    
 
 
Nästa inlämning kommer troligen bli i slutet av november. Jag har fått 2m stretchcollage skänkt av Strömming design som jag tänkt sy massa små heldräkter av. Perfekt nu när det blir lite kallare ute. Kommer även bli en del fleeceoveraller. 
 

Nästa inlämning

 Nu har det varit tyst här ett bra tag men det beror dels på att jag inte lämnat in något mer än och har skälv fått en liten son. 

Men nu den 28e augusti är det dags att lämna in ett nytt lass med små pytte kläder. Bilder kommer senare med allt som lämnas in. 
Vill man vara med och bidra så maila mig på [email protected] 

Senaste inlämningen av Söta karameller

Senaste inlämningen av kläder skedde den 13 mars. Det blev två fulla kassar med kläder. Har visat en del i inlägget tidigare och här kommer nu bilder på det restarande som lämnades. 
 
 
 
 
 
 Dessa tröjor sydde jag själv av lite spillbitar från mig men det mesta av tyget skänktes av Mia Lehnbom
 
 
 
 
 
 
 
Även av mindre spillbitar kan man få ut fina ting. Dessa färgsprakande filtar har Louise Wåhlin sytt och skänkt.
 
 
 
 
 
 
 
Tack Monica Bergvall för ditt fina bidrag till insamlingen
 
 
 
 
 
 
 
Tack till Frederika Hansson som bidrog med dessa kläder
 
 
 
 
 
Tack Ida Jörgensen för ditt stora bidrag med söta små kläder
 
 
 
 
 
 
 
Emma Ahlbom bidrag med en massa mössor och ett helt gäng söta byxor.
 
 
 
Nu har neonatalen i Örebro kläder för ett bra tag framöver. Nästa inlämning kommer troligtis ske i slutet av augusti (kan ske tidigare om det visar sig att kläderna gått åt snabbt)
 
Avdelningen tackar så hjärtligt för de otroligt fina kläderna de fått in. De gör verkligen nytta. 
 
 
Vill du också vara med och bidra till insamlingen till Örebros Neonatalavdelning (genom att sy själv eller bidra med tyg) så hör av dig till mig på [email protected]
 
Hälsningar 
Rebecca

Mer kläder som kommit

Dags för en uppdatering här. 
 
Har fått ett gäng kläder skickade till mig som jag tänkte visa upp. Nästa inlämning kommer ske den 12 Mars. 
 
Tack till Eva Niska som skickat alla dessa karameller till oss i Örebro. En hel hög med tröjor, bodys och byxor.
 
 
 
 
Tack till Katarina Thulin för dessa fina tröjor och bodys.
 
 
 
 
Tack Jenny för dessa fina byxor. Jenny har en blogg om man vill följa henne lillafiabus.blogspot.se
 
 
Tack Helene Lineruth ''Sydd med kärlek'' för dessa fina set. 
 
 
 
Om fler vill skänka till Örebros Neonatalavdelning så är det bara att skicka till mig. Adressen är Rebecca Högberg Kårsta 523B 70591 Örebro. Vill man kontakta mig så skriv till [email protected]
 

Överlämnandet av första omgången kläder

Den 20e december åkte jag in till neonatalen på Örebro Universitetsjukhus och träffade där avdelningschefen som jag haft kontakt med. Hon blev överlycklig av alla fina kläder som folk så givmilt sytt och skänkt. 
Hon ville jag skulle framföra hjärliga tack för allt!
 
Nu kommer en bildbombning på alla fina plagg jag överlämnade
 
 
Tack Joanna Lewis-Jonsson för de smarta sovpåsarna (fick tyvärr inte med de på bild så lånade denna)
 
 
Tack Annas Alster för dessa fina set http://annasalster.blogspot.se/
 
 
 
Tack Ann-Sofie Wallensten för de fina plaggen
 
 
Tack Jenny för dessa fina byxor http://lillfiabus.blogspot.se/
 
 
Tack Camilla Fröcklin för de snygga mössorna
 
 
 
Tack Gudrun Jansson för den otroliga mängd med fina kläder
 
 
Tack Lindha för ett helt gäng coola mössor
 
 
 
Detta är mitt bidrag www.facebook.com/madebybeckis
 
 
Tack Rebecca Kohlman för dessa fina set
 
 
Super tack Susanne Jansson för den otroliga mängd fina kläder
 

Mera kläder

Detta kom på posten igår. Mössor i massor och lite byxor och en tröja. 

Tack snälla Lindha och Ann-Sofie!



Underbara små kläder väntade


Jag har varit på semester i 2 veckor och detta möts jag av när jag kommit hem. Underbara små prematurkläder som Susanne Jansson sytt som skall lämnas in den 20e dec till Neonatalen i Örebro. 

Vill du också bidra så tveka inte utan skriv ut de små mönstren som finns på sidan och sen är det bara att köra.

Jag behöver ha kläderna senast den 19e dec till adress:
Rebecca Högberg
Kårsta 523B
70591Örebro

Insamlingen till Örebro

Hej
Mitt namn är Rebecca Högberg och bor i Örebro. Efter att ha sett insamlingarna till Gävle och Uppsala ville jag se om neonatalavdelningen i Örebro var i behov av kläder. Jag fick bra respons av avdelningschefen och vi fick gärna skänka kläder till dem. 
 
Jag har inga egna erfarenheter av prematurbebis då jag gick full tid med min dotter som vägde 3.2kg och var 50cm lång. Men man vet aldrig om man hamnar där i framtiden. Eftersom det är så fantastiskt roligt att sy så kände jag att kunde man både göra nytta och nöje så är det ju toppen. 
 
På avdelningen här i Örebro kommer det stå en låda där föräldrarna får välja fritt vad de vill ha (en mössa, en body och ett par byxor). 
 
Jag är i full gång med första omgången kläder som ska lämnas. Har skärt ut 8 bodys och 10 par byxor men fler kommer det bli plus ett gäng mössor. Gör detta mellan mina beställningar jag har. 
 
 
Första lämnandet av kläder kommer ske den 20e december så ni som vill vara med och skänka måste se till att jag får kläderna senast den 19dec. Adressen är Rebecca Högberg Kårsta 523B 70591 Örebro. för mer info maila mig på [email protected]

Så här kan du hjälpa till!

Så här kan du bidra till insamlingen på Neonatalavdelningen i Örebro:

Sy prematurkläder eller bidra med trikåtyg, tryckknappar mm. Tänk på att allt ska vara tvättat med parfymfritt tvättmedel så föräldrarna kan klä sina barn där och när de ska få åka hem.

Skicka ditt bidrag till: Rebecca Högberg, Kårsta 523B , 70591 Örebro.

[email protected]@gmail.com

Det första överlämnandet sker den xxxx dec, och kommer därefter ske fortlöpande.